søndag 30. september 2012

oktoberfest & søndag

Holaaa, her kommer en liten oppdatering:
I går var vi i nabobyen (igjen). Denne gangen på oktoberfest. Det er en slags festival som handler om Tyskland. Det er egentlig et digert partytelt, med tysk mat på alle kanter og høy musikk. Det var stemning der. Skikkelig stemning. I midten av teltet var det langbord. Masse langbord. Jeg var der med familien og der møtte vi foreldrene og broren (+kjæresten) til vmor. Veldig hyggelig! Det som var så gøy at det var folk i alle aldre som danset og rett og slett hadde det gøy. Det var øldrikking, synging, dansing og trampe-klapp. Masse kjente sanger ble også spilt. Jeg var nok ikke den mest pratsomme akkurat da vi var der, men utenfor da det var litt lettere å prate siden man slapp å rope så pratet jeg og tullet masse med familien. Det var en veldig koselig kveld. På vei hjem i bilen tulla vi og (jeg) sang til alle sangene på radioen. Kjenner jeg er blitt glad i familien min!!
Tok noen bilder, men vi skal tilbake neste lørdag for å vise Thea det. Så da tenkte jeg heller skulle ta noen og legge dem ut da. Neste lørdag skal vi visst også på en konsert. Kjenner ikke igjen navnet når de sier navnet på gruppa, men når du viste meg en av sangene så kjente jeg den igjen. Musikkvideon var også veldig lik den ene til One Direction. Haha. Blir sikkert gøy!

I dag er det altså søndag. Dagen begynt rolig. Litt skypings med Mari hjemme i Norge. Koselig! Kjenner at det er rart jeg ikke skal være hjemme på så lang tid. Selv om hverdagsfølelsen har kommet har det ikke gått opp for meg at det er 270 (ca..) dager til jeg skal hjem. Det er etter jul, og bursdag, og påske og vinterferien og 17. mai og alt det der. Juni. Det er lenge til det. Men det kommer til å gå fort! Har jo allerede vært her 1 mnd. 9 to go. Og i morgen er det oktober. Møtte Fredrikke for en tur i parken i stad, da snakket vi lenge om dette. Hvor heldige vi faktisk er. Vi går rundt i en by vi kan kalle vår. Vi er en metrotur unna MADRID. Vi kjenner oss igjen og finner veien dit vi vil. Vi går på chinon å kjøper billig godis og går til parken og prater. Vi kan ta metroen to stopp og vi er på et kjøpesenter med Bherska, Kiko og alt det vi trenger og mer til. Vi tar buss til skolen, er på skolen, har friminutt med spanske venner og går på spanskkurs. OG vi blir bedre i Spansk for hver dag som går. Livet er jo egentlig ikke så ille, er det?

Fortsettelse følger....

1 kommentar: