tirsdag 11. september 2012

ut på nye eventyr

Vi har gjort så mye. Besøk steder og møtt folk. Men i morgen starter skolen så da kommer vel hverdagen etterhvert. Gleder meg egentlig til det. Komme inn i rutiner med lekser, frokost, leggetider, og ikke minst forhåpentligvis få meg noen venner snart. Ikke bare 10-åringer eller voksne. Det er ikke noe galt med vertssøsknene mine (10 og 12 år) og nabobarna, greia er at jeg er 17 og det å sykle rundt "rundkjøringen" forran husene begynner å bli litt kjedelig. Koselig, men litt kjedelig.
Og hvordan det går med språket? Jeg vet ikke helt. Sier bare  mer og mer for hver dag som går, men jeg misstenker at det er like mye selvtilliten som stiger enn kunnskapene. Men det er vel greit? I dag er siste feriedag og jeg hadde planer om å møte Clara (som jeg møtte på campen, og bor et sted i Madrid) i Madrid for stor-shopping. Har til og med lagd handleliste. Alt fra ipod til sminkefjerner og olajakke. Altså ting som både er nødvendig (olajakka?) og ting jeg vil ha. Planene var at jeg skulle ta metroen inn i 10 tiden og vi skulle ha heeeeele dagen sammen, men når jeg sjekket facebook før jeg la meg i går så hadde det kommet melding om første spansk-kurs-time. I dag. kl 12. Fack. Da skulle jo jeg være godt i gang med shoppingen min. Shoppingen blir dermed utsatt litt (bare noen timer da, hehe) og jeg håper ikke spansktimen tar så lang tid så jeg rekker noen timer i Madrid likevel. Skal møte Fredrikke for første gang siden vi kom til vfamiliene. Det blir fint å snakke litt norsk, selv om vi sikkert blir kjefta på om vi gjør det. Men hallo, har ikke snakket norsk med en norsk person på leeeenge (les: mer en 1 uke...hvis du ikke regner med skype). Skal gå til det ene senteret her i byen(bygda/cityen/puebloen osv), vet ikke riktig hvor det er men har studert google maps så har en viss peilig. Ønsk meg lykke til! Takker og bukker.

Nå merket jeg at jeg kun har skrevet om ting jeg skal så her kommer noen bilder fra ting jeg har gjort: 
gang nr 2 i denne fine parken: Parque Europa. Den ligger i nabobyen og har kjente gjenstander fra forskjellige europeiske land. Min favoritt var mini-eifeltårn, men gliterende lys. Fikk ikke noe fint bilde av det, men skal vel klare å ta et i løpet av året.

Standard meg-bilde. Med ganske-nesten-helt nye converse som jeg kjøpte på campen. likerliker

mer park...

Hellas? Nei, vent. Parken dette også gitt

Danmark med London i bakgrunn

så til parkens (mitt) største høydepunkt: BARCO VIKINGO
norge <3<3<3<3<3 neida. joda

Så til en annen park: Linjal. Med Thea, i går kveld. Veldig koselig. 

Små-varme etter å ha gått til parken sa du?


Ting går veldig fint og jeg koser meg. Så vet du det mamma. Slapp av!

Klem og kos

3 kommentarer:

  1. Hei Jorunn - II
    Du er så flink å skrive - gøy å følge med. Ja da Jeg ser at du har det fint - humoren din skinner igjennom - godt tegn. Satt barnevakt hos Amamnda i går kveld , koselig og så fikk jeg tid å skrive sånn brev med frimerke på til deg !

    SvarSlett