torsdag 6. september 2012

de første dagene hos vertsfamilien

Nå er det gått en uke siden jeg dro hjemmefra og jeg har vært 5 dager hos familien. (om jeg ikke har regna helt feil. søndag-torsdag). Uansett. Dagene går. Dette er siste ferie-uka mi. Har hatt ca 3 mnd med sommerferie så blir rart å begynne på skolen på mandag. Tror det er mandag jeg begynner hvertfall. Begynner å kjenne familien, og finne meg til rette. Det er deilig. I går sovnet jeg med en smil om munnen. Det er vel et godt tegn?
I går møtte jeg også Valentine(leder fra into) og Thea(den tyske utvekslingsstudenten som skal gå på samme skole). Vi pratet om hvordan det går, språket, problemer og alt. Liker virkelig begge to.
På kvelden var jeg med til et vennepar av v.familien. De har to barn. Og det var et annet barn der. + mine vsøsken. Altså 5 barn under 11, meg og en engelsk Aupair som jeg har snakket ganske mye med. Og 4 voksne. Alle utpå en liten (men fin) balkong og spiste middag (kveldsmat for meg, hehe). Det var alt muligrart av mat. Likte alt. nesten. Favoritten er pan (pariserloff) og salsichon (nesten som chorizo) aaah, elsk. Vi dro derfra i tolv tiden. Da var jeg passe sliten. Spanjoler er virkelig høylytte. Men jeg hadde en super kveld. Folka var veldig hyggelige og jeg kjente at jeg koste meg skikkelig.
Da vi kom hjem satt jeg meg ned. Men radio NRJ på øret og skrev dagbok. Har ikke hørt så mye på musikk den siste uka. Så det var deilig. Å være i sin egen lille boble. Sovnet med et smil om munnen.

Har ikke så mange bilder å vise. Har ikke spurt om lov å legge ut bilder av huset og familien så holder meg til bilder av andre ting foreløpig. Skriver masse dagbok hver dag, så bloggen blir bare litt overfladisk for at jeg i det hele tatt skal poste noe til dere der hjemme.
skrev altformange siden fra campen i madrid. Ikke så rart når man har et sånt sted å sitte å skrive?

tommel opp for sommervær

a la piscina. mitt andre hjem om dagen. 

utsikt fra en topp. Bakider er Madrid. 

skypings med sejla <3

nytt favorittsted: parque linjal. åååh, vil dit igjen med boka mi

dagbokskriving.....

veien til bassenget

nyter de siste feriedagene 

savner dere og alt det der. lots of love

3 kommentarer:

  1. Tullingen på bildet9. september 2012 kl. 14:59

    Det virker som om du har det veldig bra, og det er jeg glad for. Kos deg med din siste fridag og fortell meg hva som skjer i morgen. Takk for bildet.. -.- Skype meg og blogg mye! Savner deg! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Har det veldig bra, ja. Begynner ikke på skolen før onsdag. såååå fortsatt noen fridager igjen, gitt. Hurra for det.
      Savner deg tulling <3

      Slett