torsdag 13. september 2012

ferie ass

Nå har jeg hatt nok ferie syntes jeg. I dag er det to uker siden jeg dro og jeg har enda ikke starta på skolen. Var deilig med noen dager ved bassenget og komme meg litt til rett. Men nå begynner alt å bli litt kjedelig. Alle har begynt på skolen og til og med vertsfar er på jobb. Er hjemme alene. I dag har jeg gjort lite. Dusjet, spist frokost og vært på datan. Har lest litt i fisica y quimica (fysikk og kjemi?) boka. Vet jo ikke om jeg skal ha det faget og den boka, men begynte litt jeg.
Angående skolen: Jeg skulle egentlig begynne på onsdag. Men tirsdag ettermiddag hadde jeg visst ikke fått plass på skolen. Skjønte ikke helt hvorfor. Det skulle komme en ny liste på torsdag ettermiddag, og vi må derfor vente å se om jeg er på den. Er jeg det kan jeg begynne på skolen på mandag (fredag er det fiesta her i Rivas, så da er vist alt stengt) . Er jeg ikke på lista må jeg finne en ny skole å gå på. Og det kan ta litt lengre tid. Jeg begynner å bli utolmodig (hvordan skriver man egentlig det ordet?). Har ingen venner. Bortsett fra utvekslingsstudentene. Men jeg vil ha spanske venner som kan lære med spansk. Å se at de andre utvekslingsstudentene begynner på skolen å få venner er litt kjipt. Jeg vil også. Ikke begynne på skolen og få lekser, men å dra å møte folk og lære spansk. Bassenget stenger også om to dager, så da har jeg null ting å gjøre. Bortsett fra å lese i spanske skolebøker som enten kan lønne seg eller være helt bortkasta. Får vite mer om skole-situasjonen i kveld. Håper jeg da. Blir spennende.
I ettermiddag er det også spanskkurs igjen. Det gleder jeg meg litt til. Mer spansk. Er så gira på å lære... Og møte folk. haha. Loner.
Nå sitter jeg egentlig bare å venter på at de andre skal komme hjem og vi kan spise lunsj. For da skjer det noe.

3 måneder med sommerferie ble visst litt mye for meg. Snakkes snart.

4 kommentarer: