søndag 16. september 2012

I går kveld snakket vertsfar om at det hadde vært 36 grader da han var ute å kjørt i går. Og det tror jeg på. Det kokte, rett og slett. Det er meldt like varmt i dag så siste dagen med åpent basseng skal utnyttes. Skjønner ikke hvorfor de stenger bassenget nå. Hva skal liksom jeg gjøre i morgen? Alle er på jobb og bassenget blir stengt. Kanskje jeg kan spørre om jeg kan få nøkler så jeg kommer meg inn hvis jeg går ut. Her er det nemlig tre dører du må igjennom for å komme ut (og inn) og 2 av dem er det smekklås på. Så går jeg ut, uten nøkler, er jeg ganske lost. Det vil jeg jo ikke. (kanskje jeg får tid til å blogge om alt som har skjedd som jeg hverken har lagt ut bilder av eller sakt et pip om?)

I går var jeg med Fredrikke. Vi har endelig skjønt hvor nærme hverandre vi egentlig bor. Jeg bruker 2 sanger på å gå til henne (tok ikke tiden, men hørte på musikk. hehe). Tror kanskje vmor har utelatt den detaljen om at vi bor så nærme så jeg ikke skal være med henne å prate norsk. Jaja, litt norsk ble det i går hvertfall. Men det er så deilig å prate. Prate om akkurat det vi vil, og om hvem vi vil. Uten at noen skjønner noe. Vi stod f. eks midt i bassenget, og pratet om alle rundt oss uten at de skjønte noen ting. Ganske så morsomt igrunn.
Ny favoritt is. Kjøpt på chino'n. (kina-butikk) Var innom der med Fredrikke i går, og vant haugevis med ting jeg trengte (blant annet 5 neglelakker til 0,7euro pr stk) og alt jeg kjøpte kom på 14 euro. Ikke værst.

Litt myse-bilde. Men det er vel bedre med myse-bilde enn ligge-under-dyna-å-fryse-bilde ?

Ikke verdens fineste bilde av meg. Men her er altså et bilde fra en av mine to Madrid-turer. Dette er fra da jeg og Clara (canada) satt på PanYCompany på Gran Via og spiste. Koskos.

Har begynt på et spansk-kurs med de andre intoerne her i Rivas. Vi er hjemme hos en dame to ganger i uken. Liker det veldig godt (foreløpig) og det er jo et pluss av hun har verdens søteste kattunge. (Litt snufsete hver gang jeg går derfra pga allergien da. Men det er verdt det.)

Is på Rivas Centro før spanskkurs har blitt tradisjon. Selv om vi bare har hatt to kurstimer. 

Thea og meg har kost oss ved bassenget. Og da er solkrem viktig. heh

fornøyd 

Min fine tysker og meg. Har blitt så glad i hu. Dumt vi snakker engelsk, og spansken ikke kommer noe vei når vi er sammen. Men snart begynner vel spansken å sitte å da kan vi prate det sammen istede. Håper jeg.

Det er ikke noe nytt med skolesituasjonen. Jeg har fortsatt ikke plass. Men Alena kommer i morgen og da håper jeg ting ordner seg. Sommerferien begynner å bli oppbrukt. 
Ellers såå.... pugger jeg verbtider, leser bok (men aner ikke hvor boka mi er!! Finner den ikke! kriseeee), bader (mine siste bad) i bassenget (sadface) og prøver å snakke så mye spansk som mulig. Vet ikke hvor langt jeg har kommet med spansken, men vertsmor har sakt at jeg er bedre nå enn for to uker siden. Og det er vel bra? Vertsafar sier også muy bien (veldig bra) hver gang jeg bøyer et verb eller sier noe riktig (nesten hver gang). Er veldig fornøyd med familien. Liker de veldig godt, og hadde det vært problemer med familien samtidig med skoledritten vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. 

Men nå åpner bassenget om 5 min, da skal jeg være klar til en dag i solen. Chao!



1 kommentar: