lørdag 22. september 2012

september?

Når jeg kikker ut av vinduet og ser sola skinne og det koker, tror jeg noe er galt. Kalenderen viser 22 september 2012. Ikke august eller juli, men september. Og det er over 30 grader. Etter over tre uker i Spania har jeg enda ikke kjent noe til høsten. Dette er jo en god, varm norsk sommer. Det er nesten så jeg savner høsten. Det å kunne ta på seg joggebuksa, en genser eller et deilig skjerf. Det kan jeg rett og slett ikke her. Om jeg ikke vil renne bort da. Var ute i parken med noen folk i går kveld, og selv om jeg kom hjem i 12 tiden hadde jeg ikke bruk for noe jakke. Litt deilig, men også litt merkelig.

Jo, altså. Jeg var ute (ute som i ute, ute. Ikke ute som i ute på byen ute. skjønner?) med en nabojente og vennen hennes. Først var vi bare 4. eller 5. Og vi gikk et stykke så da ble vi litt delt. Da var det litt enklere å snakke, så da snakket jeg faktisk en del spansk. Det var litt deilig. Men hver gang jeg begynner å forklare noe, angrer jeg rett etter jeg har begynt. Jeg kan rett og slett for lite til å forklare diverse ting. Så da blir det litt stotring og "nei, bare glem det dere" istede. Men snart skal jeg kunne si akkurat det jeg vil. Savner faktisk det, å høre en samtale. Hvor jeg skjønner alt som blir sakt og faktisk kunne komme med innspill. Haha. Verdensproblemer, I know. Om en måned eller 2 (eller 3 eller 6) kan jeg forhåpentligvis mer og ting vil være mye lettere.

Skolegreine er ordnet opp i og jeg begynner på mandag. Det gleder jeg meg egentlig skikkelig til. Spesielt etter i går, da jeg så at jeg faktisk kan si noe på spansk. Vel, å si at jeg gleder meg er vel kanskje litt optimistisk. Jeg gruer meg også. For skal dit alene (tror jeg) og skal ordne med noe papir-greier. Så ordboka blir med, kan du si. Skal også ha med meg diverse kopier av ditt og datt. Blant annet 3 bilder av meg selv. Passbilder ellerså. Jeg tok noen her om dagen og de er helt forferdelige. Jeg kan seriøst ikke ikke blunke på bilder som blir tatt med blits. Med øyne halvåpne (halvlukkede) ser jeg værre ut en nødvendig. Vil gjerne finne en fotoboks (før mandag kl 8.30) så jeg kan prøve å ta noen nye. Vil ikke bli husket som den sovende kineser-norsken. Men hvor finner man egentlig det? Syntes jeg har sett det på diverse metro-stasjoner. Så kanskje jeg tar meg turen til metroen i morgen formiddag for å lete. Og hvis boksen er innafor "gjerdene"? Ja, da får jeg vel ta meg en liten metrotur. Haha, alt for å prøve å få noen bedre bilder. Det eneste positive jeg kan få ut av de bildene er at jeg hvertfall ligner på bankkortbildet mitt. (blits der også skjønneru...) Tror jeg må finne meg et "hvordan-ikke-blunke-på-bilder-med-blits-kurs" Noen som har noe tips?

Vertsøs har bursdag på mandag noe som betyr en helg full av bursdagsfeiringer. I går var det 14 skrikende 12 åringer her da jeg kom hjem, i dag kommer en del av familien (20 stykker!!!) og i morgen kommer resten. Blir mett bare ved tanken.
På grunn av det dro jeg, vmor og vsøs i en eller annen klesbutikk hvor de kjente eieren (noe som gjorde at vi brukte ca 2 timer der) vsøs skulle ha en kjole og jeg ble med. Hvorfor ikke, liksom? Butikken var en blanding av desigual og designforum. Mye rart, men også mye fint. Fant en veske som jeg falt pladask for. Vet ikke riktig når jeg skal få bruk for den. Har en annen jeg bruker all the time. Og her i spania bruker alle sånne små "poser" på ryggen. Sånne med snor-reimer og det hele. Jeg har fått meg en sånn en og bruker den egentlig hele tiden. Veldig kjekt. Kjenner så å si ikke at den er på og det er jo fint. Men jo altså, jeg kjøpte meg denne veska for 15 euro og er superhappy. Litt spesiell, men jeg likte den.

hva meeeer.................... 
Nada mas. Har ikke så mye mer på hjertet. Masse tekst og et dårlig webcam-bilde. Sinnsykt flink og interesent/interresang/interessent blogger. 

Takk for meg. 

JO, en ting. Fikk mobilen min i posten her om dagen (<3) så nå har jeg endelig en smarttelefon med alle nødvendige apper. Har lastet ned Whatsapp(samme greine som viber) som alle spanjoler har. Til og med vfar og vmor snakker med hverandre på det. Så er det noen som har det er det bare å si ifra. Har også mitt norske simkort i den gamle samsungen så hvis noen kontakter meg der kan det hende jeg ser det innen en dag eller to. Ikke en uker eller to som det har vært hittil. Har heller ikke noe saldo på mitt spansk simkort og vet ikke hvordan jeg "lader" det. Det må være neste ukes ukesoppdrag: fylle på kontantkortet. Eller hva det nå er jeg har. 

2 kommentarer:

  1. Hallo - fortsett å fortell - jeg vil høre hvordan du har det ! PS . Forresten regn og vind og guffent her.

    SvarSlett