tirsdag 2. oktober 2012

go' følelsen

I økonomi nå, så skjønner jeg så å si alt. Jeg skjønner hva vi snakker om, temaet, mange detaljer og greia. Til og med så skjønner jeg hva jeg skriver i notatboka. Det føles så bra. Om dagen er økonomi favorittfaget mitt. Ikke fordi det er så forferdelig festlig. Men jeg forstår. Og da kommer faget øverst på lista. I dag forstod jeg til og med et spørsmål læreren stilte og jeg visste svaret. Ikke at jeg sa det da. For innen jeg hadde funnet riktige ord og bøyd verb så hadde vi gått videre for noen hadde allerede svart. Må jobbe med at hjernen min skal speede opp litt. Da blir det bra.

Jaja, litt norske notater innimellom må til. 
...Det eneste som er litt dumt er at læreren i økonomi er veldig forsåtelsesfull og vi slipper å gjøre oppgaver osv, vi gjør bare det vi kan. Men i historie for eksempel. Der er det ikke noe forskjellsbehandling. Lekse til husker-ikke-når er å analysere en definisjon av gudene-vet-hva. Gammal tekst. Og en enda eldre tekst jeg skal analysere i Filosofi er Platon. Den har jeg heldigvis funnet på engelsk da. Du kan godt si at det er litt kontraster ute å går da. På spanskkurset skal vi skrive om helgen vår, og på skolen skal vi analysere gamle filosofiske tekster. Hei 2-året-på-nytt-igjen. Neida. Vi får se hvordan det går. 

Hei så lenge

4 kommentarer:

  1. Hei. Jeg følger med ....og har go`følelsen. Jeg har hørt om Platon. Det er sånn svart grunnmurspapp i min verden. Godt du får med deg noe fornuftig :-) Jeg tror mange følger bloggen din Jorunn. Nyt dagene. Pappa`n

    SvarSlett
  2. Wow, skjønner du de notatene har du kommet langt på vei allerede!

    SvarSlett
  3. God følelse er topp: Øvelse nest uke : rekk opp hånda ! Da kommer det premie fra Norge :)

    SvarSlett