onsdag 10. oktober 2012

grunn til gjenntakelse

Har ikke funnet med noen andre fritidsysler enn spanskkurset, derfor er ettermiddagene på mandager og torsdager ganske åpne. Kommer hjem fra skolen i 3 tiden, spiser, gjør litt lekser, er litt på datan og eller sitter litt å venter på å finne på noe. Familien fyker inn og ut døra hele ettermiddagen, enten for å kjøre til judotreningen med vertsbror, eller teater med vertsøster. Og for ikke å glemme fotball og svømmetreningene. Aktiv familie med typiske barn som gjør mange forskjellige sporter hele uka. Jeg derimot. Her sitter jeg. Neida, er ikke så ille. Føler det bare er nå i starten da jeg ikke helt har kommet i gang. Blir nok nok å gjøre etterhvert, da jeg får lekser oppetter øra. Uansett. Jeg var altså så rastløs og maur i rumpa at jeg..... wait for it.... tok på meg joggeskoa å jogga meg en runde. Mhm, jeg vet. Skulle ikke trodd det. Jorunn, på løpetur. Frivillig. Jeg må virkelig hatt kjedet meg. (Det gjorde vel jeg og, i og med at jeg hadde begynt å lese i økonomiboka..) Jogget bort og opp på en.. haug? vet ikke hva jeg skal kalle det. Hadde hverken med meg klokke, nøkler eller kamera så hadde lite peiling på omverdnen. Men det var igrunn litt deilig. Greia var at når jeg kom på toppen av denne... haugen, så var det så en innmari, fantastisk, super, duper, mega superduper fin solnedgang. Tror det er en av de fineste jeg noen gang har sett. Var nesten så jeg løp ned igjen for å hente kameraet. Nesten. Jeg stod ikke lenge, før jeg løp for å finde veien hjem igjen. (Skrev jeg nettopp finde?) Jeg rotet meg litt bort, men det gjorde bare turen litt lengre, så det gjør vel ingenting. Da det begynte å mørkne var jeg på vei hjem (og visste hvor jeg var, tilogmed) og alt var egentlig litt fint. (Bortsett fra at jeg var dødssliten, rød som en tomat og trodde jeg skulle død, da.)
Solnedgangen var så fin at jeg her har prøvd å gjengi den for dere, via paint. Mhm. Nå tenker dere sikkert at "jeg håper hun løper igjen en gang, så jeg kan se hvor fin den faktisk var. Jada, skal gjøre det. Snart.
Det brune i forgrunna er da veien jeg var på. Det var på kanten, helt på toppen. Så var liksom litt kongen over verden der og da. Så ser du masse huser. Det er de som tilhører byen min. Og i bakgrunnen ser du fine Madrid "sky-line" og den superduper solnedgangen. Det var så fint. æææ, må tilbake. I morgen. Med kamera.

Nå skal jeg se en episode av ett-eller-annet og så sove. I morgen er det "fredag", langhelg <3 <3 <3 (I morgen skal det forresten bli kaldt. 20-22 grader bare. brr. Må finne fram vinterklærna)

Klemogkos

2 kommentarer:

  1. Hei. Så flink du er til å tegne. Å oppleve uten mobil , klokke og kamera er også fint. Fortsett med det og flere tegninger.
    Pappa

    SvarSlett
  2. Oioioi, jeg er imponert (både over joggingen og tegningen)!:D
    Du får kose deg i kulda. Pass på så du ikke blir forkjølet da!
    Husk skjerf og votter og boblejakke ogsånt!:)Her er det hele 3 grader,
    med andre ord perfekt shorts- og t-skjortevær! Blir nok stranda i morgen!

    SvarSlett