tirsdag 13. november 2012

utlening på konsert

Fredag var jeg på konsert. Stemningen var super, men litt spesiell ettersom det var første store konserten, og bare en uke etter ulykken som skjedde i en annen arena i Madrid. Vet ikke om det har vært så mye om det i mediene i Norge, men her har det nærmest ikke vært om annet. Haloween var det en konsert/fest i Madrid Arena. En stor konsertarena. Litt som Telenor Arena eller noe sånt. Er ikke helt sikkert. Stort var det hvertfall. Greia var at det skjedde en ulykke der. 4 ungdommer døde. De ble rett og slett tråkket i hjel. Helt forferdelig. Og dritskummelt. I og med at uka etter det skjedde skulle jeg på min første store konsert. Det gikk hvertfall helt fint med meg, sitter jo her!
Uansett. Konserten begynte halv 7 ca, og vi stod på første rad. FØRSTE rad. Det var sååå bra. Greia het egentlig "Coca cola music experience" og det var mange artister som kom. Begynte med en dame som jeg aldri hadde hørt om. Deretter fortsatte det med 1, 2, 3, 4 band som jeg ikke hadde peiling på hvem var og hvertfall ikke kunne sangen. Som var på spansk. Alle de rundt meg hoppet og danset og var helt i himmelen. Mens jeg stod der, nynnet litt og gjorde små-ting bare for å ikke virke helt dust. Er liksom ikke så lett å synge til en sang alle synger når du aldri har hørt den før.
Joda, nå tror du helt sikkert: hvorfor dro hun på den konserten da? Jo, nå skal du høre. SIMPLE PLAN, mitt favorittband over alle band skulle nemlig spille og var kveldens store høydepunkt (for 97% av tilskuerne) Det var de alle ventet på. Det er litt vanskelig å forklare mitt forhold til Simple Plan. Men de har jeg likt i ubermange år. Jeg og bestevennen min Norge (Hei, Anette) var helt sykt dilla på de før. Så var det en periode jeg ikke hørte så mye på dem, men så, for et år siden fikk jeg øyenene opp for dem igjen. Og da jeg tidligere i høst, var ute med noen spanjoler nevnte jeg Simple Plan en gang og BANG så skulle jeg på KONSERT med dem. I MADRID. Og BANG en gang til så var dagen der. 9 november 2012. Har egentlig aldri tenkt på å kunne dra på konsert med dem, fordi de er jo aldri i Norge (Bare Sverige, furt). Men nå har jeg altså sett dem. I madrid. Med spanjoler på alle kanter. OG DET VAR HELT FANTASTISK. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Jeg sang, og hoppet, og skrek og hylt min kjærlighet til bandet i halvannen time på første rad. Var så sliten og død da jeg kom hjem at jeg ikke visste helt hvor jeg skulle gjøre av meg. Da vi lørdag formiddag kjørt avgårde til puebloen der vbestforeldrene bor hørte jeg på musikken til Simple Plan. Og vet du hva? Jeg følte meg litt tom. Nesten litt knut. Heartbroken. Fordi jeg hadde sett dem og det var litt som en drøm gå i oppfyllelse og når jeg satt i bilen dagen derpå var det som om jeg aldri skal få se dem igjen og de er bort. Men det er de jo slettest ikke. Nå har jeg sett dem. Live. Og jeg skal fortsette å høre meg gul og blå med den fine musikken. Kanskje jeg får dratt på en konsert til en gang i livet mitt? Da er det hvertfall sikkert og visst at min kjære Anette skal stå ved min side. Det hadde gjort forrige fredagskveld 120% perfekt. Denne fredagen var bare 110%.

Nok snakk. KLART FOR BIIIILDER:
(Var så smart at jeg hadde glemt å tømme minnekortet mitt med bilder, så fikk ikke tatt så masse. Minnekortet var fylt med bilder av gamle kirker og elver. Kjempekult å stå å slette bilder midt under en konsert da)
(Og nå kom forresten Simple Plan på radioen. Fin musikk å finne fram bildene til. Tihi)
Køventing

byebye paraply. Det var egentlig like greit. Den dritten av en paraply har vært en plage fra dag en. Den var ganske dyr og fin og trodde den hadde god kvaltiet, men neida. Nå skal jeg kjøpe meg en på chinon til 3 euro istede. Mye bedre.

Var nesten helt forrerst da vi ventet for å bli sluppet inn. Juppjupp. 

ENJOY de kommende bildene (alle er tatt av meg)







litt magisk




Best kvelden på lenge!!

2 kommentarer:

  1. Kan ikke nynne noen Simple Plan låter, men det har kanskje noe med generasjoner å gjøre:-). Du digga det i alle fall...på første rad!.....snakk om og leve og oppleve. Godt skrevet og morro å lese.
    Pappa

    SvarSlett
  2. Jeg er bra misunnelig på deg, frøken! Neste gang skal jeg absolutt være med, det er det ingen tvil om. Det er koselig å sitte her hjemme og lese hva du opplever. Stå på! <3

    Anette

    SvarSlett