onsdag 21. november 2012

eksamensres

Spanjolene har jo delt opp skoleåret sitt i tre deler, istedet for 2 som vi har hjemme. Det betyr altså at første trimester er over om et øyeblikk. Og slutten av et trimester eller semester, hva betyr det? Jo, det betyr eksamener. Mer nøyaktig 9 eksamener på 3 dager. Neste torsdag, fredag og mandag etter det er dagene. Det er rett og slett så mye å gjøre at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte. Skal jeg begynne på et av de to kapitlene jeg enda ikke har lest i økonomi? Eller lese tre kapitler i historie kanskje? Eller pugge matte? Det faget jeg kan (burde) klare meg ganske godt i. Også har vi jo selvfølgelig Lengua, filosofia og en haug av muskler jeg skal kunne i gymmen. Dere ser kanskje at jeg har nok å ta fatt i ? Og likevel unner jeg meg minutter til min kjære blogg. Har heller ikke studert noe på en stund siden de siste dagene har jeg bare vært hjemom før jeg har stukket ut igjen etter skolen. I går hjalp jeg en i klassen med en engelskfremføring. Er litt latterlig hvor lite engelsk (de fleste) spanjoler kan. Uansett, det var hyggelig da. Fordi da møttes vi, og var hjemme hos henne. Spiste og pratet. Og så på kjoler på nett. Det er vel litt sånn "venneaktivitet", vel? Hun er superhyggelig og tror jeg passer bra med henne. Så da er det vel bare å klore seg litt fast? Haha. utvekslingsstudent ass.
Jeg er så flink til å spore av.
I matte i dag begynte vi med noe som jeg ikke helt husker hva heter, men husker det fra i fjor. Så da følte jeg meg litt smart og flink i timen. Blir sikkert et helvette i neste time da vi hopper 349 skritt fremover. Men for nå er jeg konge i det, og det er det som gjelder.

Nå skal jeg skrive en historie som er lekse fra spanskklassen jeg har utenom skolen. Har ny time i morgen og har hatt leksa i en uke. Det er rett og slett umulig å gjøre lekser tidligere enn det man har nødt til. Umulig.

Dette er altså hva jeg hadde å vise av bilder i dag. Mitt forferdelig ryddige skrivebord. Har ryddet det nå da så det ser ikke såå ille ut. Liker å ha litt rot. Mye mer hjemmekoselig.

Nå skal lekser gjøres, hår tørkes, rom ryddes og så skal vel det spises middag om en times tid. 
Oppdaterer da jeg har tid (eller da jeg har noe å skrive om)

2 kommentarer:

  1. Lykke til med eksamene da :)

    SvarSlett
  2. Lykke til :)

    Jeg sliter litt med kosthold for tiden og lurte på om du kunne tatt deg tid til å svare på dette:
    Kan du skrive opp sånn ca hvordan du spiser på en dag ?
    Hvordan forholder du deg til godteri og usunne ting ? 1 gang i uken eller tar du litt når du har lyst på ?
    Og hvor store mengder er det når du først spiser ?
    Er det sånn at du kansje bare tar 4 snope ting og en hånd med chips eller pleier du å spise mer når det er noe ?
    Og spiser du ofte kanelboller og sånne ting ? Er det sånn at du kansje tar det og bare kutter ut lunsjen som består av feks brødskiver ?
    Spiser du alltid middag ?
    Og ca hvordan er porsjonen ? Fyller du på flere ganger ?

    SvarSlett