mandag 26. november 2012

alt-for-lat-til-å-finne-tittel

Har du sett at jeg har blitt så teknisk av meg at jeg har klart å lage et "banner" til bloggen? Takk til photoscape og paint. Mye gøyere å drive med sånt enn å lære seg rare muskler i kroppen eller om gamle styreformer, sant?

Har fått tilbake noen prøver. Og vi begynner med de dårlige nyhetene: Fikk tilbake forrige lenguaprøve i dag, fikk hele 1.5. Maks er 10. Så det er et stykke igjen. Men 1.5 er jo 1.5 mer enn 0. OG den gode nyheten er at jeg fikk hele 8 på en bokanalyse. I samme faget. Snakk om forskjell på karakterene da. Fornøyd med den siste! (ikke at jeg ble så særlig skuffet av prøveresultatet heller da. Begynte bare å le.) Fikk også en 10'er på en lytteprøve i engelsk. Easy. Vi hørte teksten sikkert 4 ganger, folka snakka supersakte og jeg fant ut alt etter gang nr 2. 
Eksamene ligger rett undt hjørnet, og folk gjør ikke annet enn å studere. Ei i klassen sa hun skulle melde seg på det samme treningsenteret jeg har begynt på, og da ble jeg glad. Så spurte jeg om hun ville være med i dag, men da så hun forskrekket på meg: I DAG? ER DU DUM? Ikke hele denne uka, trenger å studere. 
Javel. Så drar jeg alene denne uka da. 
Har jo tenkt til å studere selvfølgelig. Men har sett hvor mye det er og orker ikke begynne. Har lest litt historie i dag... Og øvd på noen muskler. Og gått meg en tur da, men mine nye fine joggesko. Måtte prøve dem og de er suuperfine. Var på kino med Thea i går kveld. Så siste del av twilight og elsket den. Og når de avsluttet med den fineste sangen på jord (nesten) ville jeg ikke gå og da rulleteksten nærmet seg slutten og vaskedamene bare hadde raden til meg og Thea igjen, gikk vi. Filmen var en nærmest perfekt avslutning på serien. Skal se den igjen, tro meg! Så den på spansk, selv om jeg hadde sakt til meg selv at jeg skulle se den på engelsk først. Men så har det seg sånn at det er ikke bare bare å finne en kino som viser den på engelsk. Hvem ser vel filmer på engelsk, liksom?

Og en litt teit ting til: lørdag var jeg i Madrid med noen jenter fra klassen. Metroen var stappfull og jeg hadde ikke med med veske. Med andre ord hadde jeg alt av ting og tang i lommene. Og var det vel ikke en dust som rappa fra meg lommeboka med alt av kort, penger og lapper? Ringte mamma med en gang og fikk sperra kortet. Men litt kjipt med de litt over 50 euroen som var i den. Og minnekort (uten bilder heldigvis!!) og alt av kort. Jeg blir så irritert, stressa og sur når sånt skjer. Tenker hele tiden etterpå: Hva, hvis, om, hvorfor, hvordan, HÆ? Heldigvis var jeg med noen fine jenter som hjalp meg å snakke med politi osv der. De er så snille! 
I starten av skoleåret var jeg alltid med Fredrikke og en annen gjeng. Merket litt etterhvert at de ikke passet med og Freddy helt. Og nå har jeg "byttet" litt omkring med vennene mine og er mye med ei som heter Irene og Marina. De er superhyggelige og jeg tror de passer meg mye bedre enn de andre. Man må jo prøve og feile litt før man finner de man passer best med, må man ikke?
 
Templo de Debot. Veldig fint. Og midt i Madrid. Mobilkamera forresten. me gustaaa
meg, Irene og Jessy


meg, jessy, irene og marina. fine jenter <3

Var også i Madrid på fredag. Møtte Clara og noen av vennene hennes i Retiro. Veldig koselig det også! Søte folk! I dag dro Clara hjem igjen til Canada. Er så rart. Dette er også siste bildet med henne. Supersøte Clara. Kommer til å savne henne så. Da vi sa hadet på fredag og hun fikk inn i leiligeten sin og jeg stod utenfor var det litt som på film. Vi klemte, klemte og klemte litt til. Og sa hadet, men så klemte vi litt til og snakket enda mer. Vi ble liksom aldri ferdig. Tanken er jo der at det er sist gang man ser hverandre. Hun bor i Canada. Jeg i Norge. Tidsforskjell og dyre flybilletter gjør det ikke lettere. Men jeg skal se henne igjen. En dag. Det er vel egentlig baksiden av utveksling. Du reiser ut helt alene. blir kjent med folk (fordi du har nødt til det) og blir glad i folk og deretter må si "hade, see kanskje aldri igjen" Eller "hasta nunca" 

Kjedet meg i timen, så var gal og spilte litt mobilspill. Mobilbruk er strengt forbudt på skolen men jeg gjorde det likevel. Galing. Tok derfor bilde av de nye joggeskoa. lovee. Liker dager vi har gym på skolen, for da er det sosialt akseptert å gå i joggeklær hele dagen. Deiligste som finnes. 
I gymmen i de siste ukene har vi spilt håndall. Og jeg elsker det. Har plutselig kjent hvor mye jeg savner deg. Og byen min som liksom er "en by av sporter" har søren meg ikke et håndballag. Hva er det for noe? Har så lyst til å spileeeeee.

mhm

8!!!!!!!!!!!!!

Øver på muskler. Fine strekmennesker, sant?

åååh, skulle bare skrive kort om ett eller annet. Men så ble det litt av en oppdatering gitt. Jaja. Fint for deg da. Nå er det tilbake til musklene. Vi snakkes! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar