fredag 14. desember 2012

Toledo

Ja, så har noen uker gått blogging. Det er det vel egentlig bare jeg som får svi for. Hovedgrunnen til at jeg blogger er vel for å være helt ærlig, ikke for dere som leser den. Men for meg. Jeg vil se hva jeg drev med og hva jeg følte. Har allerede hatt noen stunder hvor jeg sitter å leser tilbake på ting. Fint det :) Så har det jo skjedd ting som jeg ikke har skrevet om, og endelig har jeg funnet litt tid til å skrive.

1. desember dro jeg til Toledo. Toledo er en gammel fin by ikke så veldig langt unna Madrid. Vertsbror skulle spille fotball eller judo eller noe i den duren, så vertsfar og han ble hjemme. Så her i huset var det jeg, vertsmor og vertsøster som dro. Vi fikk også med oss Thea og vertsfaren hennes. Også var det en haug naboer som var der. Vi var vel i underkant 20 stykker som gikk rundt som en saugeflokk. Toledo er en by som på en måte ligger på en liten "fjelltopp" og har en elv som går rundt. Superfint. Var også mange fine begyninger, utsikter og gater. Er så glad i alle disse gamle spansk byene. Begynner å bli en dreven turist på dette området. Skriver ikke så mye mer, men her kommer bilder:










Vi fant oss en rolig krok inne i en eller annen kirke og tok oss en aldri så liten siesta. Koselig da



Der og da var dette bildet veldig morsomt. Det var en kjempefin måne på veien hjem, og turisten Jorunn måtte jo ta bilde. Sånn endte det da... Litt morsomt og igrunn. Fordi vertsmor sier hele tiden: "Spain is different" og da tulla vi litt med at til og med månen er different i Spania. 

Vertsfaren til Thea, vertsmor, Thea og meg avsluttet dagen på en liten koselig kafe utenfro Toledo. Skikkelig spansk. Og typisk. Og fint og koselig. Ekstra koselig er det å sitte å høre på de voksne snakke om hvor mye de beundrer eller verdsetter (søren, finner ikke det riktige ordet) det at vi har dratt ut fra hjemmet og bor i et annet land. Sånt er så fint å høre. At det ikke bare finnes folk som syntes vi er litt smågale og dumme. 

Uansett. Det var en veldig fin dag og håper jeg skal tilbake dit. Tror vi skal det. En dag. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar