fredag 14. desember 2012

Granada

Forrige helg var det langhelg (igjen) og tid for andre helgetur med Into. Destinasjon: Granda. Litt for tidlig torsdag morgen møtte 9 liksom madrileños opp på busstasjonen i Madrid klare for avvreise. Søte Alena  (områderep) kunne ikke bli med så hun hadde kjøpt masse mat til oss, sånn at vi hadde frokost for de 4 dagene. På bussen ble jeg sittende alene, men det gjorde egentlig ikke så mye. Hadde musikk, episoder av ditt og datt og bare satt å tenkte. Det var fint. Også veldig fint landskap nedover i Spania. Turen ned tok ca 5 timer, ganske vondt i rumpa etterhvert ja.
Vi skulle egentlig bo på et vandrehjem som vi har gjort før, men det ble byttet om til to veldig fine leiligehter. Og det var skikkelig deilig! Vi bodde uten voksne, områdereppen i Granada var med oss et par timer hver dag, også var vi alene ellers. Veldig deilig. Vi er jo så å si voksne, så å få litt frihet var delilig.
Dagene gikk med på kikking på byen, forskjellige kirker, små gater, utkikspunkter. Selvfølgelig La Alhambra (google it!). Var også for første gang på diskotek her. Det var gøy. Og vi dro opp i fjellene på sånn aktivitetsgreie. Med klatring og tarzan-ing, zip-line og sånne ting. Artig! Møtte igjen Helena fra Norge, som bor i Granada. Har ikke sett henne siden campen i august, så det var hyggelig å møtes!
Søndag hadde vi så god tid at vi til slutt hadde veldig dårlig tid og måtte løpe til bussen. LØPE. Vi rakk det på sekundet. Stakar de andre på bussen. Tysk, gebrokken spansk, norsk og engelsk om hverandre og kanskje litt for høyt leven gjorde de rundt oss lite fornøyd, men det får de tåle. Etter en stund sov jo alle.. haha. Da vi kom til Madrid var det så godt. Vertsfar kom å henter meg og Thea og det føltes så godt å komme hjem. Hjemme er virkelig Madrid nå. Rivas. Og hjemme er vertsfamilien min. På de 4 dagene i Granada begynte jeg faktisk å savne vertsfamilien min litt. Men det er vel igrunn et godt tegn?



På vei opp til La Alhambra. Herre. Bratt. Langt. Dårlig tid. Pust og pes



Vi var litt uheldige med tåke. Men var finfint for det!

Ikke så veldig fint. Men koselig da. Thea, meg og Karo



Karo og Eleana






Helena og meg

Hanna, Anna og Eleana

Nadine og Kim


Såååå dro vi ut. Danset og koste oss til langt på natt. Sånn skal det være.
Jeg tenkte ikke på at vi skulle ut, da jeg pakket. Så hvem hadde vel ikke med seg joggeklær og joggesko? Jo jeg. Kjøpte meg en topp da. Men joggesko var med på diksotek. Hvor kuuuult. 






La Alhambra

Mer usikt



JO, også gikk vi litt rundt i "campo" som er landlig. Der var det mange små "huler" inni i fjellene som folk bodde. Var skikkelig interessant. Og områdereppen i Granda kjente en som bodde sånn så da fikk vi besøke han. Skikkelig spesielt. Men fint.

Han lagde kjeks og te til oss. Søtt

gatekunst

tapas the spanish waaay
churros con cholotate. nam nam nam nam

frokostbord. koselig



typisk handling for utvekslingsstudenter på tur. Dinusaurkjeks, yoghurt, pipas og postkort. Takk til billige kinabutikker. 

Prøvde meg på panoramabilde. Delen til venstre ble veldig fin da. 





Da kan jeg krysse av Granada på lista

1 kommentar:

  1. Jeg syns du tar fine bilder jeg ! Den teen så artig ut. lag sånn til meg en gang

    SvarSlett