tirsdag 5. februar 2013

karakterer første trimester

I og med at vi snart skal ha eksamene for andre trimester og dermed avlsutter trimesteret, er det vel kanskje på tide at jeg oppdaterer litt om karakterene fra det første trimesteret?
Må sies (eller jeg skylder på) at jeg startet litt dårlig. Kom litt skeivt ut i og med at jeg startet nesten to uker etter alle de andre og fikk ikke bøkene på enda noen uker:

For dere som ikke vet det er karakterskalaen her i Spania fra 1-10, hvor alt over 5 er ståkarakter. 

Historie -> 3  (søteste og minste læreren som finnes. Man ser henne ikke i gangen da hun kommer fordi hun forsvinner.. hehe)
Lengua -> 3 (Som norskfaget hjemme. Bare masse masse gramatikk og litteratur som er helt umulig. Morfologisk analyse av ord, når jeg ikke en gang vet hva de betyr....Ikke vet jeg hel hvordan jeg har klart å få 3 her, etter å ha fått 1,5 og 2 på prøvene...
Engelsk -> 9
Engelsk valgfag ->8 (Har du lest Harry Potter? Husker du hu læreren, som hadde den krystallkula, og krøllete hår og briller, og var litt gal? Ja, har tvillingen hennes i begge engelskfagene. Sykt like. haha) 
Matte -> 6 (de to del-prøvene underveis gikk ganske rett vest, så en relativ bra tentamen redda meg!)
Gym -> 8
Filosofi -> 4 Læreren sa at det var veldig bra for å være meg i min situasjon nå! Hurra Jeg liker filosofi, selv om jeg har detti litt av nå da...
Økonomi -> 5 Det faget, som går på spansk, som jeg har fått best take på. Hurra for det og.
CCMC -> 2  (En blanding av naturfag, biologi... og alt igrunn) Stod at jeg ikke hadde levert en  obligatorisk oppgave + at jeg gjorde det .... dårlig på ekamenen. Så at han i det hele tatt har satt en to'er er jo litt fint og merkelig da.

Jaja, det var det. For dere som ikke ser det, har jeg altså 4 stryk, av 9 mulige. Vet at det kan bli bedre, mamma. Men det var sånn det ble første trimester og jeg vet jeg forbedrer meg til neste trimester! Jobber og jobber og jobber. Skulle ønske jeg hadde et utvekslingsår, hvor skolen egentlig ikke gjorde så mye. For skole tar virkelig mye tid og krefter. Det tar lengre tid, og ikke minst er vanskeligere å forstå for eksempel historie eller filosofi på spansk, som det tar på norsk. Hun amerikanske i klassen, sier hun kjeder seg så om dagene. Men hun har ikke nødt til å stå fag, så hun gjør ingenting. Må være ærlig at jeg faktisk ikke har kjedet meg på... altfor lenge. Kanskje det er et godt tegn, men det er faktisk litt godt å tid til å kjede seg i blant også. MEN, så satser vi på at alt skal være verdt det da vi nærmer oss slutten av juni. Hvor stolt blir vel ikke jeg av et karakterkort, med ståkarakterer og karakterer som faktisk viser at jeg kan. Nå er jeg jo ikke sikker på hvordan alt kommer til å gå, men jeg har håp og tro, på at jeg skal komme meg gjennom skoleåret med akseptable karakterer!

Ellers har jeg sendt en mail til rådgiveren på skolen min i Norge, og jeg må velge fag for neste år...... OG HVA SKAL JEG VELGE? Tenker å ta spansk3(selvfølgelig)... også frister historie&filosofi, fordi jeg er så glad i filosofi her, og at ekstra historie kan hjelpe meg litt i vanlig historie også... Kanskje jeg skal velge noe økonomi? Har jo økonomi her... Må nok ta privatisteksamener til jul, så kanskje det er lurest å velge noe jeg har hatt en liten smak av her? Blir stressa bare jeg tenker på 3. året......... Men vil jeg, så skal jeg vel få det til.

Dette ble blablete. Jaja. Disse dagene er det streik, så skal ikke på skolen før fredag. Deilig. Og nå tror jeg skal legge bort alle tanker om alle prøvene som kommer disse ukene, matteboka som jeg nærmest ligger oppå i dette øyeblikk skal lukkes, og tankene om 3. skal skyves litt bort. Har kjøpt en fin selv-study spanskbok, som jeg skal gjøre en side - eller to i og høre på fin spansk musikk. (som er er alt for lite av på norske radier - etter min mening. Det finnes så mye fin spansk musikk!) Det er jo spansk jeg i bunn og grunn er her for å lære, er det ikke?


Over og ut for denne gang

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar