fredag 15. mars 2013

vårluft

Vet ikke helt hva jeg skal skrive. Har så mye å fortelle og vet ikke riktig hvor jeg skal begynne. Våren er her, det viser både gradestokken og trærne som er i full blomst. Hverdagen blir bedre og bedre for hver dag som går, ikke vet jeg om det rett og slett er tiden (...som leger alle sår) eller om det er det at våren og sommeren står klar. Jeg må være ærlig at jeg har begynt å se enden på dette eventyret og det gjør meg både trist og glad på samme tid. Har da ikke lyst til å dra fra alt det fine jeg har her (vertsfamilien er en stor del av denne grunnen) men likevel kan jeg ikke helt klare å vente til å stå på Gardermoen å klemme både mor og far og bror og andre norskinger som jeg savner så. Når andre utvekslingsstudenter sa til meg før jeg dro, at man kunne risikere å få en "ny" familie i vertslandet. En familie som er som din egen og du blir så forferdelig glad i. Jaja, tenkte jeg. OG jaggu så sitter jeg ikke her, nå, i mars, etter 6.5 mnd og får vondt av tanken av å en dag ikke ha dette huset som hjemme.

For hva er egentlig hjemme? Når jeg nevner enten mamma eller pappa, eller bror. Må man distingere mellom mamma-mamma, eller mamma, eller mamma-mamma-mamma, eller bror her eller der. Og hvor er egentlig hjemme? Hjemme her eller hjemme der? Har to liv. Ikke Hannah Montana tendenser, men et norsk liv, hvor norsk Jorunn bor. Med sine norske vaner, spisetider og venner. Og mitt spansk liv, hvor Jorunncia er hovedpersonen og ting er annerledes. Annerledes, men fint. Veldig fint. 

Det var dagens tanker. Har fler, men det var dette jeg følte for å dele nå, denne solfylte fredagen. Satt ute på verandaen å pratet med vertsmor istad. Så nå kan jeg nesten kjenne at fregnene plopper frem og humøret stiger samtidig som gradestokken. I kveld skal jeg møte den engelske aupairen som jeg var litt med på starten av året, for en prat. Også savner jeg min Thea veldig da. Å ikke kunne ringe henne for å møtes, gjør litt vondt. Selv om vi hadde 5 korte måneder har vi fått et vennskap som er vanskelig å forklare. Gleder meg bare til sommeren da jeg rømmer til tyskland for å besøke henne! 


Håper alt er fint i gamle kjære Norge! 
<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar